TGACLAB
مرکز تشخیص ژنتیک تبریز
پیشرو در ارائه خدمات تخصصی ژنتیک پزشکی در شمالغرب کشور و عضو شبکه مراکز تشخیص پیش از تولد کشور
اولین مرکز ارائه خدمات مشاوره ژنتیک، سیتوژنتیک و ژنتیک مولکولی پزشکی در شمالغرب کشور (تاسیس 1387)
TGACLAB
مشاوره در تعیین هویت و ابویت

تعیین هویت و رابطه خویشاوندی مانند پدر-فرزندی، مادر فرزندی، خواهری، برادری، خواهر برادری، عموزادگی، خاله زادگی، تعیین هویت جنین و ... می تواند از نمونه های خون و ناخن و مو و پرزهای جفتی جنین انجام گیرد. 

بیش از دو دهه پیش دانشمندان توانستند با استفاده از روش های نوین ژنتیکی به تشخیص هویت دست یابند. خیلی زود این روش فراگیر شد و کاربرد وسیعی در پزشکی قانونی، پلیس جنایی، مهاجرت، تعیین هویت، رابطه پدر فرزندی و مادر فرزندی و ... پیدا کرد. امروزه استفاده از این روش ها در دادگاه های کشورهای مختلف از جمله کشورمان کاربرد روزانه ای پیدا کرده است و کمتر قاضی را می توان یافت که به نتایج این روش اعتقاد نداشته باشد و از آن استفاده نکند. خوشبختانه در سازمان پزشکی قانونی کشورمان و نیز در مراکز تشخیص هویت و مجرمین ناجا از این روش ها استفاده می شود و مجهز به تجهیزات لازم هستند. در اکثر ادارات ثبت احوال از این روش برای موارد خاص استفاده می شود.

اساس این روش مبتنی بر مشخص کردن وضعیت ژنتیکی یک فرد و مقایسه آن با فرد دیگر و یا نمونه بجا مانده از صحنه جرم و ... می باشد. در اکثر موارد از چند حالتی های خاصی موسوم به STR یا Short Tandem Repeat می باشد. در شکل زیر یک طرح واره از یک فرد با استفاده از این روش نشان داده شده است. اعداد بدست آمده اختصاصی بوده و به اصطلاح طرح واره یا انگشت نگاری ژنتیکی فرد می باشد و احتمال شباهت دو نفر به طور اتفاقی کمتر از 1 در یک میلیون میلیارد نفر می باشد.

روش دیگر استفاده از روش میتوکندری می باشد. در این روش می توان قرابت از طرف مادر یا زنان فامیل را مشخص کرد. خانم ها در یک فامیل از شباهت بسیار بالایی برخوردارند ولی نسبت به زنان غریبه تفاوت هایی دارند. لذا از این روش در موارد خاص می توان استفاده کرد.روش دیگر استفاده از STR های کروموزوم Y می باشد. کروموزوم Y در مردان وجود دارد و فقط به پسران منتقل می شود. لذا از این روش می توان قرابت از افراد ذکور یا مردان خانواده را مشخص کرد. مثلا رابطه برادری و یا عموزادگی و امثالهم. کاربردهای روش های فوق که در مرکز ما انجام شده است عبارتند از تعیین ابوت (پدر فرزندی)، اموت (مادر فرزندی)، برادری، خواهری، خواهر-برادری، نوه گی، عمو زادگی، تعیین هویت، ثبت احوال، پاسخ به پرونده های ارائه شده از طرف پزشکی قانونی، ناجا، ثبت احوال و مهاجرت.

این مرکز جهت تعیین هویت با آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی همکاری می نماید این آزمایشگاه  با در اختیار داشتن پیشرفته ترین دستگاههای تعیین هویت ژنتیکی از آمریکا آماده تعیین طرح واره، تعیین هویت از جمله تعیین رابطه پدر – فرزندی، مادر فرزندی، رابطه والدینی ( مثلاً تعویض در بیمارستان )، برادر و خواهری ( قرابت ژنتیکی ) و موارد دیگر مانند تعیین هویت اجساد و موارد مشابه می باشد.

توجه : نهادهای قانونی برای تعیین هویت سازمان پزشکی قانونی و نیروی انتظامی ( ناجا ) می باشند.

ما مسئول کمک به شما در جهت تشخیص زودرس بیماریها و تولد نوزاد سالم می باشیم

کلیه خدمات در بالاترین سطح کیفیت با نازلترین قیمت ممکنه

- قرارداد با بیمه ها
- پذیرش رایگان بیماران ارجاعی از بهزیستی
- پذیرش بیماران ارجاعی از مراکز بهداشتی

نمایندگی های انحصاری در ایران

- این ازمایشگاه افتخار دارد که سالها به عنوان نماینده انحصاری و معتبر دو کمپانی زیر در ایران و آذربایجان فعال بوده است شامل:
- کمپانی CeGaT آلمان
- کمپانی Genomize ترکیه

اطلاعات ضروری

- برای پزشکان
- برای همکاران
- برای بیماران

مراحل انجام کار ما چگونه است ؟
مراجعه به آزمایشگاه

- مراجعه مستقیم بیمار
- معرفی از طریق همکاران

ترسیم شجره نامه
انتخاب تست تشخیصی
نمونه برداری

- خون
- مغز استخوان (B.M)
- مایع آمنیوتیک
- پرزهای جفتی
- بافت جنین سقط شده
- بافت توموری
- بلوکهای پارافینه
- بزاق
- مو و ناخن و استخوان جهت تعیین هویت

آنالیز

- کاریوتایپ
- توالی یابی ژنی
- ARMS PCR
- RFLP
- Multiplex PCR
- آنالیز فراگمنت (MLPA)
- بیوانفورماتیک

جوابدهی

- حضوری
- با پست
- آنلاین

نمونه نتایج

- نمونه نتایج Real time PCR
- نمونه نتایج MLPA
- نمونه نتایج آنالیز RNA
- نمونه نتایج کاریوتایپ
- نمونه نتایج توالی یابی تک ژنی
- نمونه نتایج NGS
- نمونه نتایج بررسی پانلها
- نمونه نتایج QF-PCR

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز تشخیص ژنتیک تبریز می باشد - طراحی و برنامه نویسی شرکت داده پرداز طراحان ماندگار